Chat til hjemmeside – hvilken skal jeg vælge?

Har du en virksomhed, du driver på daglig basis, så kan der være salg at hente ved at have en chat på din hjemmeside eller shop. Alle kunder, vi gennem tiden har implementeret chat på, oplever øget henvendelse fra kunderne, samt salg. Og det er jo det, vi vil have ikke sandt?

 

Nu er spørgsmålet bare. HVILKEN chat skal jeg vælge?

 

Det kommer naturligvis an på hvilke behov du har for dit kommende chat‐system, for der findes alt fra simple til avancerede chatsystemer. Chat via skype/Facebook, chat-robot, der svarer på spørgsmål for dig, eller hvad med en chat der viser forskellige beskeder til kunden, alt efter hvilken side kunden er på, eller andre parametre, som kunden aktiverer via sin færden på din hjemmeside.

Når det er sagt, så er det en meget lang udredning, derfor tager jeg i denne artikels udgangspunkt i dig, som har brug for en standard-chatfunktion, hvor du svarer kunden i din åbningstid eller har chatten åben, når du har tid til det.

Jeg tager også udgangspunkt i GRATIS chat‐værktøjer for jeg syntes, du skal se, om det virker for dig, inden du kaster penge efter en chatfunktion.

Fælles for de to jeg nævner her, er at du selv er nødt til at lave nogle oversættelser/tekstændringer for at få det på 100% dansk, eller i overensstemmelse til den ordlyd du ønsker. Husk at påregne lidt tid til at oversætte, det er dog let i begge systemer.

Her kommer mit bud på to rigtigt gode og GRATIS chat til din hjemmeside:

1. PURE CHAT

Stærk, avanceret og flot.
PURE CHAT har den mest udvidede GRATIS løsning blandt de to chats jeg nævner her i artiklen.

I Gratis‐versionen får du ubegrænset antal chats, helt op til tre operatører, dvs. du kan have tre medarbejdere aktive på samme tid.

Der er helt fine muligheder for at designe din chat, og dertil kan du lave forud skrevne beskeder til ofte stillede spørgsmål hvor du skal svare det samme igen og igen eks. Hvad er leveringstid?

Den besøgende kan også uploade billeder og filer, og er du ikke online er den klar til at tage imod off line besked fra den besøgende.

Der hvor Pure chat har et ekstra plus er at de også helt gratis giver dig en IOS eller Android app, så du kan besvare beskeder lynhurtigt uanset hvor du er henne.

Der er naturligvis mulighed for at integrere pure chat med ticket‐systemer, crm systemer med mere.

Af små bagdele er at systemet er lidt komplekst for dig som første-gangs-chat-indehaver, men væbn dig med tålmodig og giv ikke op, så har du den sat op på 1 time eller 2. Der står ”Pure chat” på Gratis versionen, kaldet en ”credit”.

  1. TAWK

Nu skal du høre, vil du have et simpelt og brugervenligt chat‐system, så er Tawk.to helt perfekt. Der er umiddelbart igen restriktioner for hvor mange supportagenter der kan svare, og heller ikke på antallet af chat du kan have. Du kan, modsat alle andre gratis chatsystemer, sagtens fjerne deres ”credits”.

Det har alle basisfunktioner du har brug for, og det er på stort set alle områder let at sætte op.

Det er ikke den flotteste chat der findes, den kan naturligvis justeres lidt med farver, billeder og ikoner, men skide moderne er den som udgangspunkt ikke.

Du kan integrere Tawk med ca. 15 mere eller mindre kendte systemer inden for support, crm og projektstyring.

Har prøvet et par af deres addons, eksempelvis deres skærmdeling var noget skrald, så deres addons kan jeg ikke anbefale.

Rigtig god og simpel chat, der kan alt det basale.

Andre chats

Der findes et hav af chat‐udbydere, som tidligere nævnt kan de have alle mulige funktioner. En funktion jeg ikke nævnte tidligere er chat med bookingsystem. Det har vi eksempelvis brugt henne på UngtilUng, de leverer mentorsamtaler og rådgivning til unge, så deres chatsystem skal kunne lidt mere end de fleste har behov for.

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *